• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024

تازه‌ها

همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» برگزار می‌شود کاروان زیر سایه خورشید میهمان قم می‌شود/ دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نرم‌افزار «دانشنامه فرق و مذاهب» رونمایی می‌شود ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی قم را خیران احداث کرده‌اند/ رشد ۴ برابری ساخت مدرسه در قم/ رتبه بیست‌وهفتم قم در فضای آموزشی افتتاح مجموعه تفریحی گردشگری سرزمین شادی در قم با اعتبار هزار میلیارد ریال تاکید آیت الله کریمی جهرمی به زنده نگه داشتن نام و یاد خطبای بزرگ/ از ارواح خطبا و مبلغین دین و شریعت، استمداد کنیم آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس

3
وزیر آموزش و پرورش:

تنوع مدارس باید کم شود

  • کد خبر : 2692
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
تنوع مدارس باید کم شود
سپهر فردا/ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بجوشد، گفت: هر چه تنوع مدارس کمتر شود، موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بجوشد نه در ستاد.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که پیش از تدوین هر دستورالعملی، آیین‌نامه‌ها را به مجریان و به مدارس بفرستیم و بازخورد بگیریم.

صحرایی با بیان اینکه خط مقدم ما در برنامه‌ریزی‌ها مدرسه است، گفت: ارکان تحول در نظام تعلیم و تربیت، باید احساس هم سرنوشتی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید ستاد، اداره‌کل، منطقه و مدرسه اتصال هدفمند داشته باشند، افزود: نقشه راه مدرسه را به استان‌ها ببرید؛ از کارشناسان، مسؤولان سابق و منتقدان استفاده کنید و مورد نقد‌ و بررسی قرار دهید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از تجربه‌های موفق در گذشته استفاده کنیم، تصریح کرد: هر چه تنوع مدارس پایین‌تر آید، موفق‌تر بوده‌ایم.

وی افزود: روح شهید آوینی شاد که می‌گفت اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.

صحرایی با بیان اینکه تحول مبنا و منشأ درونی و شناختی است نه بیرونی و ابزاری، ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش مسیر مبدا و منشأ تحول باشد، اول خودمان باید متحول شویم.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.