• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

تازه‌ها

همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» برگزار می‌شود کاروان زیر سایه خورشید میهمان قم می‌شود/ دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نرم‌افزار «دانشنامه فرق و مذاهب» رونمایی می‌شود ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی قم را خیران احداث کرده‌اند/ رشد ۴ برابری ساخت مدرسه در قم/ رتبه بیست‌وهفتم قم در فضای آموزشی افتتاح مجموعه تفریحی گردشگری سرزمین شادی در قم با اعتبار هزار میلیارد ریال تاکید آیت الله کریمی جهرمی به زنده نگه داشتن نام و یاد خطبای بزرگ/ از ارواح خطبا و مبلغین دین و شریعت، استمداد کنیم آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس

1

مهلت ارسال آثار به چهارمین همایش کتاب سال بانوان تمدید شد/ تبیین چشم اندازهای همایش ملی «کتاب سال بانوان»

  • کد خبر : 2824
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
مهلت ارسال آثار به چهارمین همایش کتاب سال بانوان تمدید شد/ تبیین چشم اندازهای همایش ملی «کتاب سال بانوان»
سپهر فردا/ مهلت ارسال آثار به همایش ملی کتاب سال بانوان تا خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، خانم صدیقه شاکری در نشست خبری چهارمین همایش کتاب سال بانوان که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: همایش ملی «کتاب سال بانوان» می‌تواند راهی برای رفع نیازهای علمی بانوان در عرصه‌های مختلف در جامعه باشد.

تبیین چشم اندازهای همایش ملی «کتاب سال بانوان»

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: یکی از چشم انداز‌های همایش ملی «کتاب سال بانوان» این است که در عرصه بین المللی گسترش پیدا کند.

شاکری افزود: با توجه به اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بُعد بین المللی دارد و برخی آثار دریافتی بین المللی است، چشم انداز و برنامه ریزی ما این است که در افق ۱۴۱۵، همایش کتاب سال بانوان در عرصه بین الملل برگزار شود.

وی  تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف همایش، بانوان مسلمان جهان هستند، تلاش بر این است که عرصه بین المللی این همایش گسترش پیدا کند و این همایش متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی خود متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی با برگزاری نشست‌های مختلف و ارتباط با مجامع علمی گوناگون با تاکید بر نهاد مستحکم خانواده ارتقا یابد.

دبیر شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان تأکید کرد: جامعه هدف این همایش، بانوان مسلمان هستند که در افق چشم انداز، بانوانی برخوردار از دانش پیشرفته و توانمند در تولید علم و آثار در عرصه زن و خانواده و فعال و مؤثر در جهان اسلام با تأکید بر تحکیم الگوی زنان موفق از صدر اسلام تا کنون خواهند بود.

شاکری اضافه کرد: نواندیشی و پویایی فکری و اجتماعی، تاثیرگذار بر همگرایی اسلامی و منطقه‌ای بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه‌های امامین انقلاب از دیگر ویژگی‌های بانوان در این چشم انداز است.

وی بیان داشت: در افق چشم انداز می‌خواهیم بانوان مسلمان، الهام بخش باشند و تعامل سازنده و موثر با مجامع علمی در داخل کشور و خارج کشور داشته باشند

تاکنون، ۴۴۶ اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است/ تبیین محورهای همایش کتاب سال بانوان

خانم بتول زاهدی فر نیز در این نشست عنوان کرد: متأسفانه میراث مکتوب بانوان در تمدن اسلامی مغفول واقع شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» افزود: در جهان اسلام، بانوانی فعال در عرصه علم و پژوهش حضور داشته و دارند که دارای آثار مکتوب هستند، اما در حاشیه قرار گرفتند.

زاهدی فر تصریح کرد: یکی از اهداف این همایش این است که این بانوان فرهیخته از حاشیه خارج شده و سرآمد بانوان در کل جهان قرار بگیرند.

وی در ادامه به شرایط و ویژگی‌های آثار ارسال شده به همایش کتاب سال بانوان اشاره کرد و گفت: درا ین همایش، آثار منتشر شده اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح در حوزه علوم اسلامی و انسانی و رساله سطح چهار و دکتری بانوان مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» افزود:  در این همایش همچنین آثار منتشر شده آقایان و بانوان با محور ویژه زن و خانواده به ویژه با موضوع عفاف و حجاب و مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در بازه زمانی از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: ویرایش جدید کتاب‌های علمی چنانچه به تشخیص کمیته علمی حداقل ۳۰ درصد نسبت به ویرایش قبلی تغییر کرده باشد، به نحوی که اثر علمی جدیدی محسوب شود و در همایش‌های گذشته نیز برگزیده نشده باشد، می‌تواند در همایش شرکت نماید.

زاهدی فر با بیان اینکه چهارمین همایش کتاب سال بانوان در تاریخ آذر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، عنوان کرد: تا کنون ما نسبت به همایش گذشته، صددرصد افزایش آثار داشتیم که امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه تا کنون، ۴۴۶ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: تا پایان مهرماه، ۲۶۰ اثر در قالب کتاب، ۱۵۰ اثر در قالب مقاله و ۳۶ اثر در قالب رساله دکتری دریافت شده است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» به محورهای این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: «تفسیر و علوم قرآن»، «علوم حدیث»، «منطق، فلسفه و کلام»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ، سیره و تراجم»، «فقه و حقوق»، «اصول فقه»، «ادبیات و هنر»، «علوم تربیتی و روانشناسی»، «علوم اجتماعی» و «»مطالعات عرصه زن و خانواده» از جمله محورهای این همایش هستند.

زاهدی فر خاطرنشان کرد: شواری سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان بر اساس این عناوین، هیئت داوران معرفی شدند که در این محورها به ارزیابی آثار خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا خرداد ۱۴۰۳ است، یادآور شد: پژوهشگران جهت ارسال آثار می‌توانند از طریق سایت همایش به نشانی http://www.ketabebanovan.ir اقدام کنند یا پس از تکمیل فرم ثبت نام باید یک نسخه از اثر به دبیرخانه همایش ارسال شود. همچنین ارائه نسخه زبان اصلی اثر یا فایل PDF، برای کتاب‌های ترجمه شده ضروری است.

برگزاری پیش‌نشست‌های انگیزشی مرتبط با همایش «کتاب سال بانوان»

خانم نجمه صالحی نیز در ادامه نشست اظهار داشت: فراخوان چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» از بهار ۱۴۰۲ در مراکز مختلف علمی و رسانه‌ها منتشر شد و با توجه به استقبال مؤلفان و مراکز علمی و پژوهشی، مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» اظهار داشت: در این همایش، آثار منتشر شده اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح در حوزه علوم اسلامی و انسانی، رساله سطح چهار و دکتری بانوان، آثار منتشر شده آقایان و بانوان با محور ویژه زن و خانواده به ویژه با موضوع عفاف و حجاب و مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در بازه زمانی از فروردین ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۲ مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

صالحی یادآور شد: تا کنون ۴۴۶ اثر به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آثار دریافتی در قالب کتاب و تألیف بوده است و در قالب رساله و مقاله نیز آثاری دریافت شده است‌.

وی بیان داشت: تا کنون آثاری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی دریافت شده که امیدبخش است به سمت بین المللی شدن همایش قدم برداریم.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «کتاب سال بانوان» در ادامه بیان داشت: در جهت ارتقای آثار دریافتی، برگزاری پیش نشست‌ها و نشست‌های انگیزشی و کارگاه‌های مرتبط با همایش برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی افزود: نخستین پیش نشست این همایش با موضوع «کتاب تولید دانش و آثار ماندگار بانوان طلبه» است که روز چهارشنبه ۲۴ آبان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این پیش نشست‌ها علاوه بر موضوعات علمی و پژوهشی مرتبط با همایش، به معرفی بانوان مؤلف در طول تاریخ و استخراج روش‌های کتابت آنان، آموزش راهکارهای تبدیل پایان نامه به کتاب و دعوت از نویسندگان برتر همایش قبل  جهت ارائه راهکارهای موفقیت در کتابت و تدوین اثر علمی پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.