• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

تازه‌ها

همایش بین‌المللی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین» برگزار می‌شود کاروان زیر سایه خورشید میهمان قم می‌شود/ دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نرم‌افزار «دانشنامه فرق و مذاهب» رونمایی می‌شود ۵۰ درصد فضا‌های آموزشی قم را خیران احداث کرده‌اند/ رشد ۴ برابری ساخت مدرسه در قم/ رتبه بیست‌وهفتم قم در فضای آموزشی افتتاح مجموعه تفریحی گردشگری سرزمین شادی در قم با اعتبار هزار میلیارد ریال تاکید آیت الله کریمی جهرمی به زنده نگه داشتن نام و یاد خطبای بزرگ/ از ارواح خطبا و مبلغین دین و شریعت، استمداد کنیم آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس

2
در نشست مشترک خبری جهاد کشاورزی، منایع طبیعی و محیط زیست استان قم مطرح شد؛

اهمیت خاک در  تولید و امنیت غذایی/ اطلس آلودگی خاک در ۴۰۰ نقطه تهیه شده است/ کاشت ۸ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال در قم

  • کد خبر : 2961
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
اهمیت خاک در  تولید و امنیت غذایی/ اطلس آلودگی خاک در ۴۰۰ نقطه تهیه شده است/ کاشت ۸ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال در قم
سپهر فردا/ رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در نشست با اصحاب رسانه، اهمیت خاک در  تولید و امنیت غذایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در نشستی خبری که با موضوع گرامیداشت هفته جهانی خاک در این سازمان برگزار شد، موضوع تولید و امنیت غذایی را وابسته به دو بخش آب و خاک دانست.

مهندس حاجی رضا گفت: به دلیل کاهش بارندگی، مباحث کشاورزی با مشکلاتی نیز روبه رو بوده و در موضوع خاک با معضلات بیشماری مواجه هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم همچنین افزود: کشور ما از لحاظ تامین آب شرایط خاصی دارد و همه تلاش ما مدیریت آب است تا تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی با خللی مواجه نشود.

وی ادامه داد: در بحث خاک باید توجه خاص به مصرف کود، آگاهی دادن به کشاورزان، توسعه کشاورزی حفاظتی، کاهش استفاده از ماشین آلات کشاورزی و … داشته باشیم؛ این امر سبب حفاظت از خاک به عنوان امر مهم در مسئله تولید و امنیت غذایی خواهد بود.

حاجی رضا با اشاره به فرهنگ‌سازی حفاظت از خاک با کمک رسانه ها افزود: ۱۶ آذر همایشی با موضوع همایش روز جهانی خاک در قم برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست ، مدیر کل محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه باید برای حفاظت از خاک قوانین محیط زیست را رعایت کرد، بیان داشت: ۱۲ درصد از مناطق کشور تحت مدیریت محیط زیست است.

اطلس آلودگی خاک در ۴۰۰ نقطه تهیه شده است

دکتر محمدحسین بازگیر با بیان اینکه در قم منطقه ای به نام پلنگ دره و تالاب های مختلفی مانند بهشت معصومه و تالاب مُرِه  که در مسیر مهاجرت هستند وجود دارد، گفت: اما با این وجود توجهی به این تالاب ها نشده است.

وی تصریح کرد: تهدید در حوزه خاک جدی است و اطلس آلودگی خاک در ۴۰۰ نقطه تهیه شده و به زودی نتایج این اطلس نیز  ارائه خواهد شد.

کاشت ۸ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال در قم

مدیر کل منابع طبیعی استان قم نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نقش خاک در زیست جانداران، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اخیر،  هجوم سیلاب‌ها در کشور است که می توان با بهره‌مندی از خاک و تأثیر آن در  پوشش گیاهی از این موضوع نیز جلوگیری کرد.

مهندس محمد شعاعی افزود: حدود ۱۶ تن در هکتار فرسایش خاک در ایران وجود دارد که این امر قابل توجه است؛ همچنین در سال، ۲ و نیم تن خاک از کشورمان خارج می شود که بسیار مسئله مهمی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان قم همچنین با اشاره به طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در کشور با هدف حفظ خاک، گفت: سهم استان قم ۸ میلیون اصله نهال در مدت  4 سال است که از شنبه ۱۸ آذرماه به صورت رسمی این طرح در کشور آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.