• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی

  • کد خبر : 3237
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی
سپهر فردا/ متن کامل ۴۱ عنوان در ۴۷ جلد از آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی در موضوعاتی چون؛ کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق در قالب یک نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین بهرامی مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مراسم رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی که امروز ۷ دی‌ماه در سالن جلسات ستاد جبهه مردمی خاتم الأوصیا با حضور جمعی از اساتید و حوزویان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، توجه به حضور اندیشه‌های علمی ما در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: چالشی که وجود دارد این است که درگیر کنش‌گری فضای مجازی شدیم اما دسترسی پژوهشگران به آثار و اندیشه‌های غربی سهل‌تر است.‌

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تصریح کرد: امروز اگر آثار تولیدی ما تبدیل به آثار دیجیتال نشود آن اندیشه محدود می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از تلاش‌های ما در مرکز نور این است که آثار افراد صاحب قلم و دارای اندیشه انقلابی که گفتمان تولید می‌کنند را بتوانیم در قالب نرم افزار و پایگاه‌های جامع ارائه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تاکید کرد: حدود ۲۵۰ عنوان اثر مشترک با موسسات و شخصیت های حوزوی تولید کردیم که در مجموعه ۵ هزار جلد کتاب تبدیل به نسخه دیجیتال شده است و در پایگاه نور نیز قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: امروز مفتخر هستیم که متن کامل ۴۱ عنوان در ۴۷ جلد از آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی را در موضوعات چون؛ کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق، عرفان تولید و ارائه کردیم.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در پایان یادآور شد: جستجوی پیشرفته، قابلیت مشابه یابی متن، امکان ایجاد میز پژوهشی، کتاب شناسی، بازیابی اطلاعات و امکان به روزرسانی از جمله ویژگی این نرم افزار است که محققان می‌توانند از بهره‌مند شوند.پ

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.