• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

تازه‌ها

آغاز جشن های دهه کرامت از روز چهارشنبه/ «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»؛ شعار محوری قم در دهه کرامت/ رونمایی از پنج پروژه حرم حضرت معصومه (س) نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس قمی ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور/ حمایت کمیته امداد قم از ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشکده دین و رسانه صدا و سیما باغ گیاه‌ شناسی در قم احداث می‌شود/ توزیع ۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در قم مقاومت و جهاد مردم غزه متاثر و الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است/ غربی ها در مقابل جنایات اسرائیل خفه‌خون گرفته اند/ مردم به خاطر سختی معیشت انقلاب را رها نمی‌کنند نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور رونمایی شد نقش مهم طلاب در آگاه‌سازی مردم درخصوص دستاوردهای نظام اسلامی/ انتخابات نقطه عطفی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد

3

معاندان با اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی‌ها نمی‌توانند جلوی گرایش مردم به قرآن را بگیرند

  • کد خبر : 1644
  • 06 مرداد 1402 - 13:23
معاندان با اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی‌ها نمی‌توانند جلوی گرایش مردم به قرآن را بگیرند
سپهر فردا/ استاد حوزه با محکوم کردن هتک حرمت به کلام نورانی وحی گفت: علت این اسلام هراسی‌ها و اسلام‌ستیزی‌هایی که توسط دولت‌های معاند صورت گرفته این است که با بزرگ‌نمای‌ها و افکار منفی در اذهان عموم می‌خواهند جلوی گرایش ملت‌ها به قرآن را بگیرند.

طاهره بقال صفا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، با اشاره به دیدگاه دین اسلام نسبت به ادیان مختلف اظهار داشت: دین اسلام، قرآن، پیامبر گرامی(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در رابطه با ادیان مختلف یک احترام ویژه‌ای قائل هستند، اهمیت این موضوع تا جایی است که خداوند متعال از دیگر پیامبران و کتاب و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها نیز در قرآن یاد می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهمیت و جایگاه ویژه ادیان مختلف در اسلام، تصریح کرد: تبلیغ و تبیین دین اسلام با عنوان کامل‌ترین دین الهی بسیار مهم است البته بعد از آمدن اسلام ادیان قبلی، نهی و نفی نمی‌شوند و ائمه اطهار(ع) هم در برخورد با ادیان به همان شیوه و سیره ادیان احترام قائل‌اند و برای پیروان ادیان مختلف با توجه به تسلطی که بر همه ادیان الهی دارند در دعوت این افراد به دین با بهره‌گیری از مطالبی که از کتاب خودشان و موردقبول آن‌هاست برای حقانیت دین مبین اسلام و قرآن گام برمی‌داشتند.

وی در ادامه دین اسلام را کامل‌ترین دین الهی دانست و عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) در برخورد با صاحبان ادیان مختلف با احترام بسیار آن‌ها را به دین اسلام و قرآن با عنوان کامل‌ترین دین و کتابی که بر پیامبران اولوالعزم نازل‌شده، دعوت می‌کردند و مخالف با ادیان الهی قبل خود نبودند.

 به گفته‌ی این استاد فرهیخته پیامبران اولوالعزم با دعوت از مردم خطاب به آن‌ها یادآور می‌شدند که موظف به پیروی از احکام و دستورات دین اسلام و کتاب پیامبران بعدی هستند لذا نمی‌توان به‌صرف اینکه کسی دینش مخالف اسلام باشد مورد هجمه قرار بگیرد اما کسانی که ظلم و ستم می‌کنند و برخلاف دین خود عمل می‌کنند باید در مورد آن‌ها برخوردی قاطع صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) خطاب به همه شیعیان که” من از بین شما می‌روم اما بهترین چیز  یعنی کتاب (قرآن) و عترت ( اهل‌بیت پیامبر(ص))را نزد شما به امانت می‌گذارم را مطرح کرد و گفت: این دو امانت تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شوند اگر به این‌ها چنگ بزنید هدایت خواهید شد و اگر پشت کنید به راه گمراهی و ضلالت کشیده خواهید شد.

صفایی از دیدگاه شیعیان جایگاه قرآن را جایگاهی همسنگ ائمه معصومین (ع) دانست و افزود: قرآن همان معجزه و کتاب و سخن الهی است، کتابی که راه و روش بهتر زیستن را در همه زمینه‌ها آموزش می‌دهد و خداوندی که خالق انسان‌هاست و آگاه و علیم به وجود آن‌ها برای هدایت آن‌ها است آنچه لازم بوده درآیات قرآن بیان کرده است.

وی آیات قرآن را موردقبول همه شیعیان دانست و گفت: خداوند در قرآن میفرماید قرآن را خود ما حفظ می‌کنیم  نه می‌شود آیه‌ای به آن کم یا حتی اضافه کرد و درواقع موظف به عمل به دستورات و معانی نورانی آن هستیم.

صفایی ادامه داد: هر کاری که به بی‌احترامی به قرآن ختم شود خلاف است و دراین‌باره روایات فراوانی هم وجود دارد کما اینکه در احکام فقهی نسبت به قرآن و بی‌احترامی به آن احکام خاصی داریم هر بی‌احترامی به آن خلاف، گناه و حرام است.

این استاد حوزه عمل هتک حرمت به قرآن را محکوم کرد و افزود: افرادی که به خود اجازه بی‌حرمتی به کلام نورانی وحی را داده‌اند دقیقاً مخالف آنچه خود به اسم آزادی بیان مطرح می‌کنند، عمل کرده‌اند و درواقع عمل و گفتارشان در تناقض است.

وی سوزاندن قرآن را نادیده گرفتم حقوق بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان دانست و گفت: چگونه می‌‌توان دم از حقوق بشر زد در حالی که حق داشتن دین را نادیده گرفت و آیین بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان بی احترامی کرد.

صفایی علل متعددی را درزمینه این بی‌حرمتی‌ها بیان و یادآورشد: یکی از علل بی احترامی رشد فراوان جامعه اسلامی ایران در سالیان بعد از پیروزی انقلاب است چراکه درزمینه مختلف اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی موفقیت چشمگیری داشته‌ایم.

 وی تاکید کرد: ازآنجایی‌که پیشرفت مسلمانان و مردم ایران به خاطر پیروی از احکام و دستورات دین است و در سراسر جهان مورد نظاره قرارگرفته این سؤال ایجاد می‌شود که ایران قبل از انقلاب با آن‌همه محدودیت‌ها و جایگاه و نگاه تحقیرآمیزی که در سراسر جهان داشت  چرا این‌همه پیشرفت کرد و قطعاً باکمی تجسس به عامل موفقیت ما یعنی اسلام و قرآن دست می‌یابند.

این استاد حوزه با اشاره به عوامل این اتفاق خاطرنشان کرد: این افراد عناد خود را با توهین به مقدسات این‌گونه نشان می‌دهند و در مرحله بعد می‌خواهند جلوی گرایش ملت‌ها به این دین مبین را بگیرند و درواقع علت این اسلام هراسی‌ها و اسلام‌ستیزی‌هایی که صورت گرفته توسط دولت‌های معاند که با بزرگنمایی و دیدی منفی در اذهان عموم می‌خواهند جلوی گرایش ملت‌ها به قرآن را بگیرند.

وی طبق روایات، عمل به قرآن را در زندگی بسیار تأثیر گذار دانست و یادآور شد: با همه این اتفاق‌ها مطالعه کنندگان قرآن روزبه‌روز بیشتر می‌شوند که این مسئله برای معاندان بسیار سخت است چراکه این از دست دادن یا کمرنگ شدن موقعیت جهانی آن‌ها ایجاد رعب و هراس می‌کند.

به گفته‌ی بقال صفا با توجه به آیات و روایات هرزمانی دشمنان اقدامی علیه دین و اسلام و ایران انجام داده‌اند نتیجه عکس دیدند و مکرر این اتفاق را تجربه کردند اما باز تکرار می‌کنند و به خیالشان با اقدامات خود جایگاه دین و قرآن را تضعیف می‌کنند اما همین قرآن سوزی اتحاد بین دولت‌ها را بیشتر کرده و آن‌ها را به حرکت واداشته تا در این زمینه بیانیه صادر کنند و عده‌ای هم که کمتر اهل قرآن هستند به این سمت حرکت می‌کنند تا این معجزه الهی را بیشتر بشناسند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1644
  • نویسنده : الهام پناهی فر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.