• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

تازه‌ها

نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس قمی ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور/ حمایت کمیته امداد قم از ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشکده دین و رسانه صدا و سیما باغ گیاه‌ شناسی در قم احداث می‌شود/ توزیع ۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در قم مقاومت و جهاد مردم غزه متاثر و الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است/ غربی ها در مقابل جنایات اسرائیل خفه‌خون گرفته اند/ مردم به خاطر سختی معیشت انقلاب را رها نمی‌کنند نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور رونمایی شد نقش مهم طلاب در آگاه‌سازی مردم درخصوص دستاوردهای نظام اسلامی/ انتخابات نقطه عطفی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد تصویب بسته هدایتی و حمایتی مهارت‌آموزی در مجلس راهکار حل مشکل اشتغال است

4

قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد/ احداث ۳ هتل ۵ ستاره در استان قم

  • کد خبر : 3460
  • 24 بهمن 1402 - 20:19
قم ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد/ احداث ۳ هتل ۵ ستاره در استان قم
سپهر فردا/ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم گفت: قم با وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) و آثار تاریخی و فرهنگی از جمله مسجد جامع و کاروانسرهای متعدد می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، سیدمحسن قریشی‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قم شهر کریمه اهل بیت(س) و به عنوان یکی از مراکز زیارتی و گردشگری شناخته شده و مهم کشور است.

وی بیان کرد: گردشگری زیارتی یکی از موضوعات مهمی است که حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران به عنوان دو قطب معنوی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با بیان اینکه گردشگری سلامت قم گمنام مانده و شناخته شده نیست، عنوان کرد: شهر قم‌ دارای سه ویژگی مهم است که مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و پزشکان متخصص آن قابل توجه است.

قریشی تصریح کرد: قم با آثار تاریخی و فرهنگی از جمله مسجد جامع و کاروانسرهای متعدد می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد و باید ظرفیت‌های استان قم که تاریخی و سلامت و زیارت است مورد توجه گردشگران  و مسافران باشد.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان قم گفت: کاروانسرا و قله‌های تاریخی و گردشگری طبیعت قم و مراکز منحصر به فرد طبیعت بکر ظرفیت بسیار خوبی است که نباید مغفول بماند، کویر ابوزیدآباد و دریاچه نمک و حوض سلطان برای علاقه‌مندان طبیعت فرصت مناسبی است.

برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره های فرهنگی از جمله راهکارهای جذب گردشگر

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم افزود: ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و رفاهی و بهبود سیستم حمل و نقل برای توسعه استان قابل توجه است، برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره های فرهنگی از جمله راهکارها برای جذب گردشگر به قم است.

قریشی با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت و فعالیت گردشگری در قم از طریق کارگاه‌های تخصصی به کیفیت خدمات گردشگران کمک می‌کند، تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع از جمله تورهای سلامت و طبیعت‌گردی و گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری توسعه زیرساخت‌های آن و ارائه خدمات باکیفیت به زائران و برگزاری تورهای گردشگری مناسب با نیازهای مختلف ازجمله راهکار توسعه این صنعت در قم است.

برگزاری تورهای گردشگری ویژه خبرنگاران استان قم

وی ادامه داد: برگزاری تورهای آشناسازی گردشگری برای خبرنگان استان مورد توجه است، آموزش و توانمندی و افزایش صنعت گردشگری در قم نیازمند آموزش‌های تخصصی است.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان بیان کرد: ۸۰ درصد نیروهای گردشگری استان در ایام کرونا با توجه به تعطیلی صنعت گردشگری و کاهش مسافران و زائران به مشاغل دیگر رفتند.

 احداث ۳ هتل ۵ ستاره در استان قم 

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با بیان‌ اینکه درخواست ساخت ۱۰ هتل ۵ ستاره در قم را داده‌ایم، گفت: سه هتل ۵ ستاره در دست اقدام داریم که با توجه به عدم پرداخت اعتبارات نیمه‌کاره مانده که با پرداخت اعتبارات حدود ۱ سال دیگر به ظرفیت گردشگری قم اضافه می شود.

قریشی با اشاره به نیاز استان قم به فرودگاه ادامه داد: ۸۰ درصد زائران قمی مسافران پروازهای زیارتی فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی‌نژاد هستند که به سمت شهرهای نجف و بغداد می‌روند.

وی با بیان اینکه بهترین پتانسیل در قم فرودگاه بین‌المللی است که متأسفانه نیمه‌کاره مانده است، گفت: قم ظرفیت بسیار بالایی دارد که با افتتاح فرودگاه قم این ظرفیت افزایش پیدا کرده و سبب اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر می شود.

 احداث مجتمع های تفریحی در قم

 نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: احداث مجتمع‌های تفریحی در قم درحال انجام است و مجتمع تفریحی مهر و ماه و پارک آب و تاب قم نیز یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.