• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

تازه‌ها

نگاه ویژه به سرطان پستان با پیشگیری و تشخیص زودرس برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس قمی ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور/ حمایت کمیته امداد قم از ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشکده دین و رسانه صدا و سیما باغ گیاه‌ شناسی در قم احداث می‌شود/ توزیع ۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در قم مقاومت و جهاد مردم غزه متاثر و الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است/ غربی ها در مقابل جنایات اسرائیل خفه‌خون گرفته اند/ مردم به خاطر سختی معیشت انقلاب را رها نمی‌کنند نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور رونمایی شد نقش مهم طلاب در آگاه‌سازی مردم درخصوص دستاوردهای نظام اسلامی/ انتخابات نقطه عطفی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد تصویب بسته هدایتی و حمایتی مهارت‌آموزی در مجلس راهکار حل مشکل اشتغال است

3
در نشست خبری تبیین فعالیت و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی بنیاد مهدویت مطرح شد؛

دعوت از گروه‌های فعال مهدوی برای عضویت در شورای سیاستگذاری مهدویت/ آغاز طرح خادم‌یاران مهدوی دانش‌آموزی در برخی از مدارس قم برای اولین بار

  • کد خبر : 3471
  • 28 بهمن 1402 - 15:05
دعوت از گروه‌های فعال مهدوی برای عضویت در شورای سیاستگذاری مهدویت/ آغاز طرح خادم‌یاران مهدوی دانش‌آموزی در برخی از مدارس قم برای اولین بار
سپهر فردا/ دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم با درخواست از گروه‌های مختلف فعال در حوزه مهدوی برای عضویت رسمی در این شورا، گفت: مراسم نیمه شعبان امسال با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس و موضوع غزه و مقاومت با سال‌های قبل متفاوت است و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی، دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم، امروز شنبه ۲۸ بهمن در نشست خبری تبیین فعالیت و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی بنیاد مهدویت این استان که با حضور اصحاب رسانه در محل دبیرخانه شورای سیاستگذاری مهدویت برگزار شد، برخی برنامه‌های این شورا در ایام نیمه شعبان پیش رو را تشریح کرد و گفت: مراسم نیمه شعبان امسال به دو علت با سال‌های قبل متفاوت است.

وی افزود: علت اول این تفاوت در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای داشته و از بستر نیمه‌ شعبان برای تشویق اقشار مختلف مردم جهت آمدن پای صندوق‌های رأی استفاده کنیم. علت دوم نیز موضوع غزه و مقاومت است که باید تلاش شود تا مجاهدان فلسطینی به عنوان الگو معرفی شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم با اشاره به وجود موسسات و گروه‌های متعدد فرهنگی در این استان که فعالیت میدانی هم دارند، یکی از آسیب‌های مهم را جزیره‌ای عمل کردن و عدم هماهنگی و انسجام میان فعالین حوزه مهدویت دانست.

شهیدی با بیان اینکه هرچند بسیاری از این گروه‌ها افراد انقلابی و سالمی هستند، گفت: با توجه به اینکه رصد کامل گروه‌های فوق کار سختی است، این جزیره‌ای عمل کردن باعث می‌شود که فضا برای فعالیت گروه‌های انحرافی فراهم شود. چند گروه هستند که به زعم خودشان فعالیت مهدوی‌شان مشکلی ندارد ولی وقتی بررسی می‌کنیم مشاهده می‌شود که اصل فعالیت‌شان به تفکر انحرافی حجتیه می‌رسد.

شهیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ گروه‌ فعال در حوزه‌ی مهدویت در قم شناسایی شده که تنها ۶ گروه جهت عضویت رسمی در شورای سیاستگذاری مهدویت مراجعه کرده‌اند، از تمامی گروه‌های فعال مهدوی درخواست کرد تا در راستای هماهنگی و همدلی بیشتر به این شورا مراجعه کنند و برنامه‌های خود را مطرح نموده و عضو رسمی این شورا شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف استان از جمله استانداری علی‌رغم اینکه خودشان مسئول رسمی شورای سیاستگذاری مهدویت هستند، اما باز هم مدیریت واحد تحقق پیدا نمی‌کند و جزیره‌ای عمل می‌شود که این به مسیر انتظار حقیقی ضربه می‌زند.

شهیدی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد مهدویت استان قم گفت: ستاد مهدویت در قم جدای از ستادی است که در جمکران برای مراسم نیمه شعبان برگزار می‌شود.

به گفته وی، عباس ذاکریان فرماندار قم به عنوان مسئول شورای سیاستگذاری شهر مقدس قم انتخاب شده است و در روزهای آینده جلسه این ستاد در محل فرمانداری برگزار خواهد شد.

شهیدی با اشاره به فعالیت قرارگاه‌های مردمی مهدوی نیز گفت: طی دو ماه گذشته چند قرارگاه خادم‌یاران برپا کرده‌ایم که یکی از آنها در محل کوه خضر نبی فعالیت دارد و تاکنون بیش از ۱۵۰ خادم‌یار جذب کرده و برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری پیاده‌روی کوه خضر تا جمکران و اجرای همایش در مسجد مقدس جمکران از برنامه‌های پیش روی این قرارگاه است.

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم، مخاطبین اصلی این شورا را چهار گروه مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مساجد برشمرد و گفت: با توجه به وجود مرکز تخصصی مهدویت و تربیت کارشناسان مهدوی در سطح سه و چهار حوزه، ما در صورت تقاضا آمادگی اعزام کارشناس مهدوی بویژه در دهه مهدویت را داریم و در حال حاضر نیز ۱۰ کارشناس مهدویت ویژه ایام نیمه شعبان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت می‌باشند.

برگزاری مسابقه ملی «نقش خاتم» شامل حفظ ۴۰ حدیث مهدوی به همراه اهدای ۴۰ جایزه از روز نیمه‌ شعبان به مدت ۴۰ روز، برگزاری احیای شب نیمه شعبان با همراهی مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی، تهیه و توزیع بروشور هفت گام مهدوی، تهیه مجموعه پوسترهای نمایشگاهی جهت فضاسازی، بسته‌های رسانه‌ای ویژه صدا و سیما که در اختیار این سازمان قرار گرفته است، فعالیت رادیو مهدویت، رونمایی از سایت انگلیسی مهدی موعود، حضور کارشناسان مهدوی در تعداد زیادی از مساجد و بارگذاری محتوای متنوع مهدوی در وبسایت مهدویت‌ از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم بود که دبیر این شورا به آنها اشاره کرد.

شهیدی با اشاره به اینکه موکب اصلی این شورا در عمود ۲۳ بلوار پیامبر اعظم (ص) حضور خواهد داشت، افزود: تمامی موکب‌های نیمه‌ شعبان در صورت درخواست کارشناس و محتواهای متنوع مهدوی می‌توانند به دبیرخانه شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم مراجعه کنند.

شهیدی در پاسخ به خبرنگار حوزه در رابطه با ظرفیت‌های حوزه‌ علمیه در برگزاری جشن نیمه شعبان و ترویج فرهنگ مهدوی نیز به وجود ارتباط مناسب شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم با بخش رسانه حوزه علمیه و هماهنگی‌ها جهت حضور کارشناسان مهدوی در مدارس علمیه اشاره کرد.

در ادامه نشست خبری، حجت‌الاسلام محمدی معاون کودک و نوجوان دبیرخانه شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم به تشریح برنامه‌های متنوع ویژه ایام نیمه شعبان پیش رو پرداخت و گفت که این معاونت برای این ایام ۱۰ برنامه کلی در حوزه کودک و نوجوان دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح خادم‌یاران مهدوی دانش‌آموزی در برخی از مدارس قم برای اولین بار افزود: در این طرح قرار است که از هر مدرسه چند دانش‌آموز انتخاب شوند و حدود ۳۰ فعالیت مهدوی را که آموزش خواهند دید، خودشان به صورت مستقیم در مدارس اجرایی کنند و نیازی به وصل به روحانی و کارشناس ویژه مهدوی نداشته باشند.

محمدی به اجرای مرحله اول اهدای کتاب‌های مهدوی کودک و نوجوان به برخی از مدارس و غناسازی کتابخانه‌های آنها از حیث مهدویت و اجرای جشن‌های خیابانی تحت عنوان محله‌های انتظار برای رهگذرانی که فرصت حضور در محافل را ندارند و تولید محتوای مهدوی ویژه مربیان مهدوی مختص کودکان و نوجوانان نیز به عنوان برخی از برنامه‌های دیگر این معاونت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ کارشناس که هم در مباحث مهدویت و هم در بحث دانش‌آموزی در شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم آموزش دیده‌اند، از آمادگی اعزام این مبلغان و کارشناسان به برخی از مدارس خبر داد.

معاون کودک و نوجوان شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم افزود: اجرای مسابقه‌ و پویشی با عنوان «پای کار» از برنامه‌های مهم ما در این حوزه است که طی آن از دانش‌آموزان خواسته می‌شود که در این پویش شرکت کنند و خلاقیت خود را در یک کلیپ نشان بدهند که چگونه می‌توانند در راستای تشویق اطرافیان خود جهت شرکت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و نوجوانان در بلوار پیامبر اعظم (ص)، انتشار ویژه‌نامه «مهدی یاور انقلابی» با هدف تبیین نقش و مسئولیت دانش‌آموزان در انتخابات و برگزاری مراسم صبح‌گاه انتظار در مدارس در طول دهه مهدویت، از جمله برنامه‌های دیگر معاونت کودک و نوجوان شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم بود که حجت‌الاسلام محمدی به آنها اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.