• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد:

اهدای ۱۴۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان/ تأسیس مؤسسه فنی و حرفه‌ای/ راه‌اندازی «دهکده اقتصاد مقاومتی»

  • کد خبر : 1223
  • 17 اردیبهشت 1402 - 13:53
اهدای ۱۴۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان/ تأسیس مؤسسه فنی و حرفه‌ای/ راه‌اندازی «دهکده اقتصاد مقاومتی»
سپهر فردا/ مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: سال گذشته با کمک خیرین 1000 فقره جهیزیه کامل اهدا شده است و به امید خدا در تابستان امسال نیز 400 دست جهیزیه دیگر تقدیم زوج‌های جوان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، نشست خبری تشریح عملکرد و برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم امروز در سالن جلسات ساختمان هنر و رسانه در قم برگزار شد و طی آن علیرضا ایراندوست مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به تاسیس بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب، یاد و خاطر شهدای شاخص سازندگی از جمله شهید عبدالله والی، شهید حسین آقا خان، شهید محمود مدنی، شهید محمد ساجدی، حجت‌الاسلام احمد خسروی و رحمت‌الله خسروی را گرامی داشت.

وی در ادامه به تشریح عملکرد بسیج سازندگی در سال گذشته پرداخت و گفت: بسیج سازندگی علاوه بر عرصه‌های عمرانی در دیگر زمینه‌ها نیز فعالیت مستمر دارد. از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته می‌توان به تخصیص وام های تبصره ۱۶ یا همان اشتغال زایی اشاره کرد که سازمان بسیج سازندگی در این موضوع نقش رصد و پایش را بر عهده داشته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم ادامه داد: سال گذشته از بین افرادی که برای گرفتن وام اشتغال زایی به این سازمان مراجعه کرده بودند، ۸۹۳ نفر مورد تایید و به بانک‌ها معرفی شدند که ۱۸۵ نفر موفق به دریافت این وام شدند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی در زمینه اعطای وام با عنوان «جهاد روشنایی» جهت تامین پنل‌های خورشیدی منازل مسکونی ۵۰۰ سهمیه داشته که از بین حدود هزار بازدید که بصورت تخصصی توسط شرکت توزیع برق انجام شده، ۲۵۰فقره تایید و به بانک معرفی شده که در این خصوص هم با مشکل دریافت وام مواجه بودیم و فقط به ۹۰ واحد مسکونی، وام پنل خورشیدی اهدا شد.

ایراندوست اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان پرداختن به مباحث آموزشی بود که ذیل همین موضوع برای کسانی که قصد دریافت وام اشتغال زایی داشتند کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی را به‌صورت مرتب برگزار کردیم که در همین راستا با جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی‌کاربردی و موسسات فعال در بحث مشاوره‌های شغلی تفاهم نامه‌هایی امضا شده که در نتیجه آن برای هزار و ۱۱۲ نفر کلاس آموزشی برگزار و ۱۴۶ مدرک صادر شده است.

وی گفت: صندوق های قرض الحسنه مردم یار که به صورت محلی مدیریت می‌شوند یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان است که شامل ۲۸۵ صندوق می‌شود. طبق توافقاتی که با برخی بانک ها شده، در سال گذشته این صندوق‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم بیان داشت: در سال گذشته چهار نمایشگاه بزرگ و ۱۴۵ نمایشگاه خرد در جهت عرضه محصولات ایرانی برپا شده که تقریبا هر هفته ما شاهد نمایشگاه های کوچک در محلات سطح شهر بودیم.

وی اظهار کرد: طی تفاهمانی که با مسئولان شهرداری صورت گرفته، در سال جدید نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی و اقتصاد مقاومتی در محل مجتمع نمایشگاهی سابق شهر قم در خیابان امام موسی صدر افتتاح می‌شود. طی رایزنی‌های صورت گرفته با گروه انتخاب قرار است نیمی از این نمایشگاه به لوازم خانگی مرتبط با جهیزیه و نیمی دیگر به محصولات خرد خانگی که توسط زنان سرپرست خانوار مدیریت می‌‎شود اختصاص یابد.

ایراندوست گفت: راه‌اندازی «دهکده اقتصاد مقاومتی» یکی دیگر از خدمات بسیج سازندگی بوده که در اردوگاه آیت الله بهاءالدینی به صورت تفاهم نامه های ۶ ساله دنبال شده است. راه‌اندازی گلخانه، اردوگاه تفریحی، اختصاص زمین کشاورزی از جمله فعالیت‌های دهکده اقتصاد مقاومتی است که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی یک مؤسسه فنی و حرفه‌ای را طی تفاهم نامه‌های صورت گرفته در سال جدید با شهرداری، در جهت مباحث آموزشی و مشاوره‌ای تاسیس می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود: «نهضت‌ کمک‌ مومنانه» یکی دیگر از مباحث این سازمان بوده که طی آن و با کمک خیرین ۱۰۰۰ فقره جهیزیه کامل اهدا شده و به امید خدا در تابستان امسال نیز ۴۰۰ دست دیگر توسط سازمان بسیج سازندگی تقدیم زوج‌های جوان نیازمند می‌شود.

وی گفت: اهدای ۳۶هزار بسته لوازم التحریر با مشارکت سازمان و ارگان‌ها، از دیگر فعالیت‌های این سازمان است. سال گذشته ۱۰۹ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹۸ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در بین نیازمندان توزیع شد. همچنین در بحث آزادسازی زندانیان ۱۹ نفر را با وساطت و پادرمیانی از زندان آزاد کردیم.

ایراندوست با اشاره به وظایف سازمان بسیج سازندگی در حوزه عمران، ادامه داد: در سال گذشته ۲۲۲ مورد از منازل محرومین و نیازمندان مورد تعمیر و مرمت قرار گرفت همچنین سازماندهی قرارگاه های مردمی در روستاها برای امورات مردم از جمله راهسازی، آبرسانی، تامین آب شیرین و … از جمله دیگر دستاوردهاست.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار نفر روز در اردوهای جهادی داخل و خارج استان در زمینه های عمرانی، آموزشی، پزشکی و بهداشت و مشاوره های شغلی شرکت داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازنگی استان قم گفت: در سال گذشته در مناطق روستایی ۳۹ کیلومتر لوله گذاری جهت آبرسانی به روستا ها انجام شده همچنین آبرسانی به کشاورزان روستایی، لایروبی سد امامزاده اسماعیل، تکمیل شبستان بقیع جمکران و سیستم های گرمایشی و سرمایشی، آسفالت کشی معابر روستایی و ۷٫۵ کیلومتر اصلاح شبکه برق از دیگر اقدامات انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=1223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.