• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

تازه‌ها

برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم تشریح شد/ جشنواره روایت جهاد برگزار می‌شود افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده علوم قرآنی، مزین به نام شهید راه قدس قمی ها رتبه اول پرداخت صدقات در کشور/ حمایت کمیته امداد قم از ۲۱ هزار ۶۱۲ خانوار نیازمند تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشکده دین و رسانه صدا و سیما باغ گیاه‌ شناسی در قم احداث می‌شود/ توزیع ۵۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در قم مقاومت و جهاد مردم غزه متاثر و الهام‌گرفته از انقلاب اسلامی است/ غربی ها در مقابل جنایات اسرائیل خفه‌خون گرفته اند/ مردم به خاطر سختی معیشت انقلاب را رها نمی‌کنند نسخه ۴ نرم‌افزار جامع تفاسیر نور رونمایی شد نقش مهم طلاب در آگاه‌سازی مردم درخصوص دستاوردهای نظام اسلامی/ انتخابات نقطه عطفی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد تصویب بسته هدایتی و حمایتی مهارت‌آموزی در مجلس راهکار حل مشکل اشتغال است سهم گسترده صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی قم

5

زنان تعیین کننده مسیر فرهنگ در جامعه‌اند

  • کد خبر : 2161
  • 30 مرداد 1402 - 11:22
زنان تعیین کننده مسیر فرهنگ در جامعه‌اند
سپهر فردا/رئیس کمیسییون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم با تاکید بر اهمیت نقش زنان در تعیین مسیر فرهنگ در جامعه گفت: حرکت دستجات عزاداری ویژه زنان برای نخستین بار به صورت مستقل و محکومیت توهین به قرآن نمونه حضور فعال زنان در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، نرجس نیازمند با اشاره به حرکت دستجات عزاداری بانوان به مناسبت روز شهادت حضرت رقیه(س) و محکومیت توهین به قرآن، اظهار داشت: امروز نقش و تاثیر زنان در جامعه غیرقابل انکار بوده و تعیین مسیر فرهنگ به دست زنان با تربیت نسل جوان انجام می‌شود.

وی ترویج فرهنگ اصیل اسلامی را یکی از اهداف مهم کمیسیون زنان وخانواده شورا دانست و افزود: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در سایه تقویت نهاد خانواده و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور زنان مومنه در جامعه امکان پذیر است.

وی نخستین حرکت هیئت‌های عزاداری زنان به صورت مستقل در شهر قم را نمونه بارز نقش آفرینی زنان در جامعه دانست و بیان کرد: این حرکت که با حمایت مدیریت شهری و با تاکید بر حضور مادران و دختران در جامعه برگزار می‌شود نمادی از نقش آفرینی زنان در جامعه است.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم یادآور شد: حرکت این ۶۲ هیئت ویژه بانوان در روز یکشنبه عصر از مصلا قدس به سمت حرم مطهر بوده و تمام امکانات شهری در خدمت این حرکت فرهنگ ساز برنامه ریزی شده بود.

وی از آماده باش ناوگان اتوبوسرانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی نیز خبر داد و تاکید کرد: اگر دشمنان برای کمرنگ کردن شعائر اسلامی امروز عفاف و حجاب زنان را نشانه گرفته‌اند امروز شاهد حرکت زنانی با فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه خواهیم بود.

نیازمند تصریح کرد: فرهنگ اصیل اسلامی و حجاب و عفاف فرهنگ قالب جامعه بوده و با هنجار شکنی تعداد اندکی از افراد جامعه و توهین به مقدسات نمی‌شود این فرهنگ را در جامعه ایرانی کمرنگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم برای حضور زنان در جامعه را فراهم کنید تا فعلان و کنشکران فرهنگی اجتماعی بتوانند در جامعه حضور پیدا کرده و نقش واقعی خود را ایفا کنند.

رئیس کمیسیون زنان و بانوان شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان جلسه خواستار همکاری و همیاری همه ارگان‌های فرهنگی با مدیریت شهری شد و بیان کرد: کار فرهنگی کاری زمان بر بوده و نیاز داریم همه ارگانهای فرهنگی وظایف خود را در قابل این مهم ایفا کرده و کنار نیستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=2161
  • نویسنده : راحله روشن

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.