• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

گردشگری سلامت با رویکردهای نوین مورد تأکید است/ ظرفیت بالای استان قم برای توسعه گردشگری نظام سلامت

  • کد خبر : 3231
  • 06 دی 1402 - 14:38
گردشگری سلامت با رویکردهای نوین مورد تأکید است/ ظرفیت بالای استان قم برای توسعه گردشگری نظام سلامت
سپهر فردا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت گفت: ارتقاء گردشگری سلامت در شهرهای مذهبی کشور به خصوص شهر قم در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، دکتر مهدی مصری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محور سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی( ع) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی بر تحرک و سفر سفارش شده است.

وی ارتباط سفر و سلامت را مورد بررسی قرار داد و افزود: سفر مقدمه ایجاد سلامتی و سلامتی فراهم کننده سفر و زیارت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم این نشست تخصصی را مقدمه‌ای برای مشخص شدن سهم گردشگری استان‌های زیارتی دانست و تصریح کرد: وزارت بهداشت شاخص‌های خوبی برای گردشگری سلامت مشخص کرده و دولت جدید نیز بر گردشگری سلامت تاکید داشته و دیپلماسی سلامت را آغاز کرده است.

دکتر مصری خاطرنشان کرد: سه استان قم، مشهد و شیراز تقویت گردشگری سلامت را به صورت جدید آغاز کرده‌اند و در این حوزه پیش قدم شده‌اند.

وی در ادامه پیشرفت خدمات شهروندی در قم را قابل توجه دانست و گفت: شرایط پذیرایی از زائران در شهر قم به نسبت فراهم شده و امیدواریم تا چند سال آینده گردشگری سلامت را در شهر قم نیز به جایگاه مطلوبی برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: گردشگری سلامت بخش‌های مختلفی مانند طبیعت گردی و طب اسلامی دارد که شهرهای مختلف کشور و همچنین شهر مقدس قم پتانسیل‌های زیادی برای این نوع گردشگری را داراست.

وی در پایان یادآور شد: توجه به گردشگری سلامت می‌تواند در حوزه اقتصادی نیز برای کشور و این سه شهر زیارتی آورده خوبی داشته باشد که نیاز است به صورت تخصصی به آن بپردازیم.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.