• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم:

قم در اجرای تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات مقام اول را دارد/ برگزاری همایش نشان ارادت در حرم کریمه اهل‌بیت

  • کد خبر : 3437
  • 14 بهمن 1402 - 17:38
قم در اجرای تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات مقام اول را دارد/ برگزاری همایش نشان ارادت در حرم کریمه اهل‌بیت
سپهر فردا/ رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات هر ساله تعهدی را برای هر استان در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص می‌دهد که استان قم موفق شده است در بازه زمانی ۹ ماهه امسال به همه تعهدات خود عمل کرده و مقام اول کشور را در این زمینه کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سپهر فردا، رضا حافظی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم، در نشست خبری همایش نشان ارادت که امروز ۱۴ بهمن ماه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و بازسازی حرم‌های مطهر در نجف و کربلا، کاظمین و سامرا تاریخ عمیقی دارد؛ مردم در همه شرایط بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر اهل بیت‌(ع) را دنبال می‌کردند که نشان از ارادت مردم به ائمه اطهار(ع) دارد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تأمین رفاه حال زائرین ائمه اطهار علیهم السلام بوده و با توجه به رفع مشکلات، جمعیت و ماندگاری زائرین افزایش پیدا کرد و لذا یکسری اقدامات به اهداف ستاد افزوده شد.

حافظی با بیان اینکه فعالیت ستاد در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است، اظهار کرد: امور ترمیمی و تعمیری همچون سیستم‌های آبرسانی، روشنایی و بهداشتی، ساخت حسینیه‌ها، رواق‌ها و بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا، ساخت پروژه‌هایی همچون صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، صحن امام محمد باقر و صحن امام زمان در کاظمین از فعالیت‌های سه گانه ستاد است.

وی عنوان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات هرساله تعهدی را برای هر استان در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص می‌دهد که استان قم موفق شده است در بازه زمانی ۹ ماهه امسال به همه تعهدات خود عمل کرده و مقام اول کشور را در این زمینه کسب کند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم تاکید کرد: برای سه ماهه پایانی امسال نیز، تعهدات برای جمع آوری کمک‌های مردمی به قم اختصاص یافته است که ان‌شاءالله بتوانیم این رقم را نیز جمع آوری کنیم.

وی با اشاره به روشهای جمع‌آوری نذورات، عنوان کرد: راه‌اندازی ستاد موجب شد وجوه مردمی متمرکز و هدفمند شود، به طوری که نذورات بر اساس نیت افراد استفاده خواهد شد؛ البته نذورات عام بر اساس تشخیص ستاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: احداث صحن عقیله بنی هاشم با زیربنای ۱۶۰ هزار متر مربع در چهار طبقه حدفاصل حرم مطهر امام حسین(ع) تا خیمه گاه است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و همچنین احداث صحن امام محمد باقر(ع) در شهر کاظمین با زیربنای پنج هزار متر مربع به منظور توسعه حرم امامین کاظمین دو طرح مهمی است که ستاد قم از محل نذورات عام و خاص پشتیبانی می‌کند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم  تصریح کرد: طرح‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات بر اساس ارزیابی نیازها و نظرات کارشناسی اجرا می‌شود، تاکید کرد: همه آن چیزی که اجرا می شود باید در شأن و منزلت ائمه و زائرین باشد و لذا از هر جهت جنبه‌های پروژه ها در نظر گرفته شده تا در نهایت امنیت و رفاه در خدمت زائرین قرار بگیرد.

وی در پایان به برگزاری جشنواره نشان ارادت در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و گفت: این همایش روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=3437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.