• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
فلسطینی‌ها تصاویر سردار سلیمانی را حمل می‌کردند

تظاهرات گسترده علیه جنایت آل‌سعود در صعده

  • کد خبر : 858
  • 04 بهمن 1400 - 14:16
تظاهرات گسترده علیه جنایت آل‌سعود در صعده
سپهر فردا/ به دنبال جنایت اخیر ائتلاف سعودی در استان صعده و کشته و زخمی شدن بیش از 350 نفر، گروه‌های مختلف در بحرین و فلسطین با برگزاری تجمعاتی این جنایت هولناک را محکوم کردند. غربی‌های همیشه مدعی نیز طبق روال معمول، سکوت اختیار کرده‌اند.

حمله موفق انصارالله به امارات که پس از مداخله نظامی این ریزکشور عربی در جنگ یمن صورت گرفت، باعث شد تا ائتلاف سعودی به‌صورت دیوانه‌وار به نقاط مختلف یمن حمله و مردم را به خاک و خون بکشد. در این راستا بمباران یک زندان در استان صعده در بامداد جمعه به یکی از پر تلفات‌ترین حملات ائتلاف سعودی در یمن تبدیل شده و تاکنون طبق آخرین آمار بیش از ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این جنایت واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.
فلسطینیان ساکن نوار غزه شامگاه شنبه به دعوت جنبش جهاد اسلامی فلسطین با برپایی یک تجمع در قلب نوار غزه حمایت خود را از ملت یمن اعلام کردند. تجمع غزه برای اعلام همبستگی با ملت یمن و درخواست برای توقف حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه این کشور برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات تصاویری از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در دست داشتند. خالد البطش از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با المیادین خواستار اقدام فوری برای توقف جنگ بیهوده در یمن شد. او تاکید کرد:«ما راهی نداریم جز اینکه صدای خود را در حمایت از بیگناهان و امتناع از کشتن آنها در یمن بلند کنیم.»
البطش همچنین از امت اسلامی خواست در حمایت از ملت یمن و محکومیت کشتار آنها به دست ائتلاف متجاوز سعودی به خیابان‌ها بیایند و تظاهرات گسترده برگزار کنند. این مقام جهاد اسلامی خطاب به ملت یمن گفت: «ما در برابر کشتارهایی که خودمان هم همیشه متحمل آن بوده‌ایم، در کنار شما ایستاده‌ایم. هواپیماهای عربی به جای هدف قرار‌دادن اشغالگران صهیونیست، غیرنظامیان بی‌دفاع یمن را هدف قرار می‌دهند.» وی با بیان اینکه «ارتش‌های عربی، فلسطین را تحقیر کردند و دغدغه خود را حفاظت از تاج و تختشان در برابر خشم ملت‌هایشان قرار‌دادند» اضافه کردند: «بهتر بود سران عرب که ائتلاف علیه یمن تشکیل دادند در قضیه یمن بی‌طرف بودند.»
واکنش جنبش نجبا
«نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق نیز اعلام کرد، وجدان کور جهانی و تمام سازمان‌های بین‌المللی خودخوانده، سازمان‌های بین‌المللی مزدور و تمام کارکنانشان، نزد خداوند ناچیزتر از یک قطره خون یک کودک یمنی است که در بمباران کینه و سیاه صهیونیستی- وهابی جان می‌سپارد. بر اساس این گزارش، سخنگوی نجباء در ادامه یادآور شد: «همچنین تمام موجودیت رسانه‌های جهانی و هیاهوی احمقانه‌شان، در مقابل ناله یک کودک یمنی مدفون زیر آوار خانه‌اش، حقیر و ناچیز است. لعنت بر این سکوت شما در قبال حوادث یمن!»
این شخصیت عراقی عنوان کرد:« اما ای حاکمان ذلیل و فرومایه که مقدرات این امت در دستتان است و صلح و امنیت منطقه را بر هم می‌زنند؛ خون ملت یمن، زوال شما را زودتر و همراه با هزاران لعنت رقم خواهد زد. شما از آنچه می‌پندارید نزد خدا ناچیزتر هستید.»
مردم بحرین نیز در محکومیت تشدید تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها دست به برگزاری تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان با سر دادن شعارهایی همبستگی خود با ملت یمن را اعلام کردند. بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان بحرینی در جریان تظاهرات مذکور پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی علیه متجاوزان سعودی و اماراتی نوشته شده بود. معترضان بحرینی خواستار توقف هرچه سریع‌تر تجاوز نظامی علیه یمن شدند. گروه‌های مخالف بحرینی نیز جنایات ننگین ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا علیه غیرنظامیان در یمن را که صدها شهید و زخمی بر جا گذاشته است، محکوم کردند.
حمله پر تلفات موشکی به تجمع ائتلاف سعودی
از سوی دیگر، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه از دفع حملات مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در استان شبوه خبر داد. شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، نیروهای یمنی موفق شدند چندین عملیات مزدوران ائتلاف سعودی را که با پوشش هوایی ائتلاف صورت گرفت، دفع کنند. وی گفت که در جریان این عملیات، بیش از ۱۲۰ نفر از عناصر وابسته به ائتلاف، کشته و زخمی شده و بیش از ۱۲ خودروی نظامی نیز منهدم شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که مراکز تجمع مزدوران ائتلاف نیز در این استان، هدف چهار موشک بالستیک قرار گرفت که شمار زیادی نیز کشته و زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.