• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

جشنواره فیلم فجر هیچ وجه تشابهی با اهداف انقلاب اسلامی ندارد

  • کد خبر : 985
  • 01 اسفند 1400 - 19:00
جشنواره فیلم فجر هیچ وجه تشابهی با اهداف انقلاب اسلامی ندارد
سپهر فردا/ مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: جشنواره بین المللی فیلم فجر که با هدف توسعه فرهنگ انقلابی و صدور فرهنگی مبانی متعالی انقلاب اسلامی شکل گرفت، در سال‌های اخیر هیچ وجه تشابهی با این اهداف متعالی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر فردا، به دنبال حواشی اخیر جشنواره فیلم فجر، مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم، نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرد که متن کامل نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم و رحمه الله

بدنبال حواشی ایجاد شده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر که تکدر خاطر علما و مراجع معظم تقلید و نارضایتی دلسوزان و دلبستگان انقلاب اسلامی را بدنبال داشت ذکر چند نکته را خدمتتان یادآور می‌شویم تا از این پس شاهد این موارد نباشیم:

۱. به جهت تکریم افکار عمومی و مخاطبین جشنواره، دستورالعمل جامعی جهت مصاحبه‌ها و بیان دیدگاه‌های اهالی سینما در جشنواره تدوین شود. این عمل ضمن تقویت نگاه تخصصی و هنری اجازه جولان دیدگاه های ژورنالیستی بی محتوا و غیر حرفه‌ای را نخواهد داد .

۲.مطالبات جدی و زمین مانده مقام معظم رهبری در حوزه سینما و هنر بصورت نظام جامع مسئله‌محور در جشنواره فیلم فجر دنبال شود. یقینا ایجاد کارگروه‌های تخصصی و بهره‌مندی از نظرات خبرگان هنری، از لازمه‌های این مطلوب خواهد بود.

۳.متاسفانه جشنواره بین المللی فیلم فجر که با هدف توسعه فرهنگ انقلابی و صدور فرهنگی مبانی متعالی انقلاب اسلامی شکل گرفت، در سال‌های اخیر هیچ وجه تشابهی با این اهداف متعالی ندارد و  ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی کاملی برای ظهور و بروز جریان فرهنگی انقلاب اسلامی در ایران اسلامی و سراسر جهان صورت نگرفته و اگر هم بوده بصورت مقطعی انجام شده است. اینک با شروع دولت انقلابی و مردمی آیت الله دکتر رئیسی، ما منتظر اقدامات جنابعالی و همکارانتان در این حوزه هستیم.

در پایان رجاء واثق داریم که با نصب العین قرار دادن منویات منور امامین انقلاب در حوزه فرهنگ توسط جنابعالی و همکارانتان، شاهد تحول در این حوزه باشیم. چشم امید دلسوزان انقلاب به اقدامات صالحه شماست.

والسلام

مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب اسلامی استان قم

لینک کوتاه : https://sepehrefarda.ir/?p=985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.